Regulamin Internetowego Systemu Sprzedaży (IKW) biletów na przejazd pociągami
Koleje Wielkopolskie Sp. z o.o. obsługiwanego przez IT-Trans Sp. z o.o.
Postanowienia ogólne
- Warunkiem korzystania z Internetowego Systemu Sprzedaży IKW jest:
- 1) zaakceptowanie niniejszego Regulaminu Internetowego Systemu Sprzedaży (IKW), który prowadzi do powstania zobowiązania między Użytkownikiem a Kolejami Wielkopolskimi Sp. z o.o. oraz IT-Trans sp. z o.o.
- 2) spełnienie następujących wymagań technicznych:
- a) dostęp do sieci Internet,
- b) zainstalowanie w systemie przeglądarki Firefox 3.0 (i wyższe) lub Opera 9.5 (i wyższe) lub Safari 3.0 (i wyższe) lub Google Chrome lub Internet Explorer 6.0 (i wyższe),
- c) posiadania sprawnej drukarki, drukującej w formacie A4 w orientacji pionowej z rozdzielczością 300 dpi lub urządzenia elektronicznego wyposażonego w ekran o przekątnej min. 7 cali, zdolnego do wyświetlania plików PDF (np. tablet, netbook, laptop, czytnik eksiążek) lub urządzenia elektronicznego wyposażonego w ekran o przekątnej min. 3 cali z dostępem do Internetu (np. smartfony, tablety, netbooki).
- Instrukcja obsługi systemu IKW dostępna jest na stronie pomocy.
- Jeżeli Użytkownik nie akceptuje w pełni przedstawionych warunków i/lub nie spełnia wymagań technicznych, korzystanie z systemu jest niemożliwe.
§ 1. Zakres stosowania
- Regulamin Internetowego Systemu Sprzedaży (IKW), zwany dalej („Regulaminem IKW”), określa warunki i zasady zakupu za pośrednictwem strony internetowej https://www.biletywielkopolskie.pl/, przy pomocy Internetowego Systemu Sprzedaży, zwanego dalej („systemem IKW”):
- a) biletów jednorazowych i okresowych na przejazd pociągami osobowymi uruchamianymi przez Koleje Wielkopolskie Spółka z o.o.,
- b) biletów na przewóz bagażu ręcznego pod nadzorem podróżnego, biletów na przewóz roweru pod nadzorem podróżnego lub biletów na przewóz psa w pociągach uruchamianych przez przewoźnika.
- Postanowienia taryfowe o przewozie osób i opłaty stosowane w systemie IKW obsługiwanym przez firmę IT-Trans spółka z o. o. określone są w Taryfie Przewozowej (KW-TP), dostępnej na stronie przewoźnika KW, http://www.koleje-wielkopolskie.com.pl/.
§ 2. Słownik pojęć
Użyte w Regulaminie IKW określenia i skróty oznaczają:
- przewoźnik - Koleje Wielkopolskie Sp. z o.o., z siedzibą w Poznaniu przy ul. Składowej 5, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy Poznań Nowe Miasto i Wilda, VIII Wydział Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000349125, NIP 778-146-97-34, REGON 301362581 zwaną dalej „KW”;
- operator - IT-Trans spółka z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Wspólna 63b lok.2, 00-687 Warszawa, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000368917, NIP 701-02-75-558, REGON: 142733853, zwana dalej IT-Trans;
- system IKW - Internetowy System Sprzedaży - system umożliwiający osobie w nim zarejestrowanej, zwanej dalej Użytkownikiem, nabycie biletu na przejazd pociągami obsługiwanymi przez KW;
- Użytkownik - osoba fizyczna, zarejestrowana w systemie IKW, która posiada zdolność do zawarcia umowy przewozu, zgodnie z przepisami Kodeksu Cywilnego oraz dokonująca płatności za pomocą własnych środków płatniczych,
- płatność online - opłacenie należności za pomocą:
- 1) karty płatniczej,
- 2) przelewu internetowego online,
Obsługiwane standardy kart oraz przelewy internetowe wskazane są w PayU SA ul. Grunwaldzka 182 60-166 Poznań oraz DialCom24 Sp. z o.o. 60-327 Poznań, ul. Kanclerska 15;
- umowa przewozu - umowa zawarta z przewoźnikiem na przewóz osób w komunikacji krajowej w pociągach osobowych uruchamianych przez KW;
- dokument poświadczający uprawnienie do ulgowego przejazdu - odpowiednie dokumenty, o których mowa w Taryfie przewozowej (KW-TP) - Dział II, Rozdział 3 - Przejazdy ulgowe;
- osoba upoważniona do kontroli - osoba upoważniona przez przewoźnika m.in. do kontroli dokumentów przewozu i dokumentów poświadczających uprawnienia do ulgowych przejazdów oraz do udzielania informacji;
- podróżny - osoba, na rzecz której zakupiony został bilet za pomocą systemu IKW i której dane są zamieszczone na bilecie;
- bilet - imienny dokument potwierdzający zawarcie umowy przewozu na przejazd pociągiem osobowym w klasie 2;
- wniosek - pisemny wniosek dotyczący wystawienia faktury VAT, składany przez Użytkownika;
- Regulamin Kolejowych Przewozów Pasażerskich Samorządu Województwa Wielkopolskiego - Regulamin określający warunki obsługi podróżnych, odprawy oraz przewozu osób, rzeczy i zwierząt Koleje Wielkopolskie sp. z o.o., dostępny na stronie internetowej przewoźnika KW, http://www.koleje-wielkopolskie.com.pl/, zwany dalej Regulaminem przewozu.
§ 3. Warunki i zasady korzystania z systemu IKW
- System IKW umożliwia założenie Indywidualnego Konta Użytkownika (IKU) przed zakupem lub w trakcie zakupu.
- Użytkownik, który zamierza skorzystać z systemu IKW, musi:
- 1) zarejestrować się w systemie:
- a) podając nazwę użytkownika i hasło dostępu,
- b) wprowadzając imię, nazwisko oraz adres e-mail,
- 2) zaakceptować Regulamin IKW zaznaczając pole "Oświadczenie" zamieszczone na stronie rejestracyjnej;
- W celu dokonania zakupu biletu przez Internet, Użytkownik z IKU powinien każdorazowo zalogować się w systemie poprzez podanie nazwy użytkownika i hasła dostępu.
§ 4. Zamawianie biletu
- Za pośrednictwem Internetowego Systemu Sprzedaży – IKW, zwany (dalej „IKW”), można nabyć:
- 1) na 30 dni naprzód:
- a) bilety jednorazowe według Taryfy PODSTAWOWEJ normalne oraz z zastosowaniem ulg: 33%, 50%, 37%, 49%, 51%, 78%, 80%, 93%, 95%, 99% i 100%,
- b) bilety jednorazowe według Taryfy RAZEM normalnej oraz z zastosowaniem ulg: 33%, 37%, 49%, 51%, 78%, 93%, 95%,
- c) bilety jednorazowe według Taryfy RAZEM dla osób korzystających z oferty taryfowej „Ty i raz, dwa, trzy”,
- 2) łącznie z biletem na przejazd - bilet na przewóz bagażu podręcznego, psa lub roweru. Warunki przewozu są określone w § 43-45 Taryfy Przewozowej (KW_TP) i § 20-22 Regulaminu przewozu;
- 3) bilety na przejazdy pociągami dodatkowymi, zgodnie z warunkami taryfowymi oferty podanymi każdorazowo do wiadomości publicznej w sposób zwyczajowo przyjęty.
- 4) wg ofert specjalnych Koleje Wielkopolskie sp. z o.o., o których mowa w postanowieniach szczególnych Taryfy lub w warunkach korzystania z tych ofert, dostępnych na stronie www.koleje-wielkopolskie.com.pl. Termin przedsprzedaży może być krótszy dla niektórych ofert. Szczegółowe informacje określone są w warunkach szczególnych
dotyczących danej oferty.
- Bilety są sprzedawane na przejazdy pociągami uruchamianymi przez KW.
- Bilety wydawane za pośrednictwem IKW są ważne wyłącznie z dokumentem ze zdjęciem potwierdzającym tożsamośc właściciela. Do przejazdu na podstawie biletu uprawniona jest tylko ta osoba, której imię i nazwisko zostały na bilecie wpisane. Dane te podlegają weryfikacji w trakcie kontroli dokumentów przejazdowych i muszą być zgodne z danymi zakodowanymi na wydrukowanym dokumencie przewozu.
- Bilet może być wydany na przejazd maksymalnie 6 osób. Na bilecie wskazane są wyłącznie dane właściciela biletu, (o których mowa w ust. 3), który podczas kontroli biletu wskazuje resztę osób, odbywających przejazd na jego podstawie.
- Terminy ważności biletów i warunki korzystania z nich określone są w Taryfie Przewozowej (KW-TP) i Regulaminie Kolejowych Przewozów Pasażerskich Samorządu Województwa Wielkopolskiego.
- Użytkownik po naciśnięciu przycisku "Kup bilet" dokonuje:
- 1) wyboru:
- a) relacji przejazdu (stacja wyjazdu, stacja przyjazdu),
- b) drogi przewozu,
- c) daty wyjazdu,
- 2) określenia rodzaju taryfy (normalna albo ulgowa),
- 3) wskazania imienia i nazwiska osoby (właściciela biletu), która będzie odbywała przejazd, z zastrzeżeniem pkt 4 poniżej,
- 4) w wypadku kupna biletu ważnego dla więcej niż jednej osoby, właściciel biletu wskazuje pozostałe osoby odbywające podróż na podstawie tego biletu.
- Poprawne dokonanie zamówienia biletu zakończone jest wyświetleniem na monitorze formularza "Podsumowanie zamówienia biletu", ze wskazaniem:
- 1) daty wyjazdu,
- 2) stacji wyjazdu i przeznaczenia,
- 3) drogi przewozu,
- 4) oznaczenia rodzaju pociągu i klasy wagonu,
- 5) rodzaju taryfy (normalna albo z ulgą),
- 6) ceny biletu na przejazd,
- 7) imienia i nazwiska właściciela biletu (podróżnego).
- Rezygnacji z dokonanego zamówienia można dokonać przy użyciu przycisku "Rezygnuję", umieszczonego pod formularzem "Podsumowanie zamówienia biletu".
- Po użyciu przycisku "Kupuję" Użytkownik przechodzi do panelu umożliwiającego potwierdzenie nabycia biletu.
§ 5. Zawarcie umowy przewozu
- Warunkiem zawarcia umowy przewozu (zakupu biletu) jest dokonanie płatności online za pośrednictwem systemu IKW (po uzyskaniu z banku potwierdzenia płatności) i pobranie lub otwarcie biletu internetowego wygenerowanego przez system.
- Użytkownik wybiera formę płatności online zaznaczając jedną z opcji dostępną na stronie płatności internetowych (np. karta płatnicza, e-przelew).
- By nie utracić zamówienia, Użytkownik od momentu jego złożenia ma 10 minut na dokonanie płatności.
- W przypadku braku możliwości pobrania wymaganej kwoty z rachunku karty płatniczej lub konta bankowego, zamówienie zostanie automatycznie anulowane.
- Po skutecznym dokonaniu płatności Użytkownik drukuje właściwy bilet uprawniający do przejazdu w zakresie na nim wskazanym.
- Wydrukowany bilet jest imienny i zawiera:
- 1) termin ważności,
- 2) relację przejazdu,
- 3) opcjonalnie drogę przewozu,
- 4) rodzaj pociągu i klasę wagonu,
- 5) rodzaj taryfy (normalna albo % wymiar ulgi),
- 6) cenę brutto i kwotę PTU,
- 7) dane świadczące o dokonanej płatności,
- 8) imię i nazwisko właściciela,
- 9) numer biletu.
- Bilet jest ważny wraz z dokumentem ze zdjęciem potwierdzającym tożsamość właściciela biletu.
- Osoba odbywająca przejazd na podstawie ulgowego biletu zobowiązana jest posiadać w pociągu ważny dokument potwierdzający uprawnienie do korzystania z takiego przejazdu.
§ 6. Wystawianie faktur VAT
- Bilet zakupiony za pośrednictwem systemu IKW nie stanowi faktury VAT.
- Operator wystawia fakturę VAT w wersji elektronicznej na wniosek Użytkownika. Użytkownik składa wniosek o wystawienie faktury VAT poprzez zaznaczenie opcji "Faktura VAT" w szczegółach biletu na stronie "Moje bilety", do piętnastego dnia następnego miesiąca.
- Faktura elektroniczna zostaje wystawiona automatycznie przez Operatora w następnym dniu roboczym od daty złożeniu i zatwierdzenia wniosku.
- Użytkownik pobiera fakturę VAT w wersji elektronicznej ze strony Moje Faktury.
§ 7. Prawa i obowiązki Użytkownika (podróżnego)
- Użytkownik zobowiązany jest do korzystania z systemu IKW zgodnie z jego przeznaczeniem, obowiązującymi przepisami prawa oraz Regulaminem Internetowego Systemu Sprzedaży (IKW).
- Użytkownik ma prawo do:
- 1) wglądu do swoich danych osobowych i uaktualniania ich,
- 2) składania zamówień i wniosków,
- 3) dokonywania zmiany lub odstąpienia od umowy przewozu bezpośrednio za pośrednictwem systemu IKW.
- Użytkownik zobowiązany jest:
- 1) podać przy rejestracji w systemie IKW dane zgodne ze stanem faktycznym,
- 2) zaakceptować Regulamin Internetowego Systemu Sprzedaży (IKW),
- Akceptując Regulamin Internetowego Systemu Sprzedaży (IKW) Użytkownik oświadcza, że:
- 1) wszelkie informacje dostarczone przez niego w trakcie korzystania z systemu IKW - w tym imię i nazwisko - są prawdziwe,
- 2) zapoznał osobę na rzecz której zakupił bilet z postanowieniami Regulaminu Internetowego Systemu Sprzedaży (IKW),
- 3) posiada zdolność do zawarcia umowy przewozu, zgodnie z przepisami Kodeksu cywilnego oraz obowiązującego prawa polskiego,
- 4) wyraża zgodę na przetwarzanie przez KW danych osobowych w celu realizacji internetowej sprzedaży biletów.
- Podróżny ma prawo wymienić bilet. Procedura wymiany polega na stworzeniu nowego biletu po zalogowaniu się na konto przy użyciu opcji "Wymiana biletu". Wymienić można na bilet o takiej samej lub wyższej cenie - w drugim przypadku potrzebna jest dopłata.
- Podróżny ma prawo do zwrotu biletu z zastrzeżeniem § 7, ust. 9. Po zalogowaniu do swojego konta należy użyć opcji "Zwrot biletu". Po stwierdzeniu w systemie faktu nie wykorzystania zakupionego biletu, z którego Podróżny zrezygnował, nastąpi zwrot wpłaconej należności z potrąceniem 10% opłaty manipulacyjnej.
- Podróżny ma prawo zgłosić reklamację. Zwrot należnej Podróżnemu kwoty po uznaniu reklamacji następuje w wyniku:
- 1) zmiany warunków umowy przewozu w trakcie wykorzystywania biletu potwierdzonej przez pracownika KW. Pasażer otrzymuje zwrot różnicy między ceną zakupionego biletu, a wykonaną umową przewozu.
- 2) z tytułu nie wykonania umowy przez KW np. w wyniku odwołania w danym dniu pociągów na zakupionym odcinku.
- Podróżny, który:
- 1) zmienia warunki przejazdu,
- 2) całkowicie rezygnuje z podróży,
powinien najpóźniej w dniu poprzedzającym rozpoczęcie terminu ważności tego biletu dokonać za pośrednictwem systemu IKW jego zwrotu lub wymiany, z zastrzeżeniem ust. 12. Po rozpoczęciu terminu ważności biletu, zwrotu należności za całkowicie niewykorzystany dokument można dochodzić - w drodze pisemnej reklamacji - wniesionej do Koleje Wielkopolskie Sp. z o.o. Wydział Handlu i Marketingu, e-mail: reklamacje@koleje-wielkopolskie.com.pl.
Podróżny, który rozpoczął przejazd przed wskazanym na posiadanym dokumencie przewozu terminem ważności, jest zobowiązany niezwłocznie po wejściu do pociągu zgłosić się do obsługi pociągu w celu nabycia nowego biletu na faktyczny przejazd. Podróżny taki zobowiązany jest wejść do pociągu pierwszymi drzwiami licząc od czoła pociągu (kierunku jazdy) i zgłosić się do obsługi pociągu w celu nabycia biletu, a w przypadku nieobecności obsługi w tej części pociągu – oczekiwać na jej przybycie w wyżej wskazanym miejscu. Do posiadanego biletu podróżny powinien uzyskać odpowiednie poświadczenie o całkowitym niewykorzystaniu. Zwrotu należności za odpowiednio poświadczony bilet można dochodzić – w drodze pisemnej reklamacji – wniesionej do Koleje Wielkopolskie Sp. z o.o. Wydział Handlu i Marketingu, e-mail: reklamacje@koleje-wielkopolskie.com.pl.
- Po rozpoczęciu przejazdu zmiana umowy przewozu możliwa jest w zakresie zmiany stacji przeznaczenia. W celu dokonania zmiany, o której mowa w zdaniu powyżej podróżny powinien zgłosić się do obsługi pociągu na zasadach określonych w § 7 ust. 8 niniejszego Regulaminu (powyżej). Zasady dokonywania zmian umowy przewozu regulują postanowienia § 16 Regulaminu Obsługi Podróżnych (KW-ROP).
- W przypadku zmiany umowy przewozu z tytułu, której przewoźnikowi przysługuje:
- 1) niższa należność – podróżny powinien uzyskać na bilecie odpowiednie poświadczenie, stanowiące podstawę do otrzymania zwrotu różnicy należności. Zwrotu nadpłaconych należności dokonuje się w drodze pisemnej reklamacji – wniesionej do Koleje Wielkopolskie Sp. z o.o. Wydział Handlu i Marketingu, e-mail: reklamacje@koleje-wielkopolskie.com.pl,
- 2) wyższa należność – podróżny powinien dokonać dopłaty różnicy należności, jeżeli postanowienia Taryfy Przewozowej (KW-TP) nie stanowią inaczej.
- W razie całkowitego niewykorzystania dokumentu przewozu, z którego podróżny nie mógł zrezygnować w terminie i w sposób określony w ust. 8 z przyczyn całkowicie od siebie niezależnych (np. pobyt w szpitalu), zwrotu należności z tego tytułu można dochodzić w drodze pisemnej reklamacji wniesionej bezpośrednio do Koleje Wielkopolskie Sp. z o.o. Wydział Handlu i Marketingu, e-mail: reklamacje@koleje-wielkopolskie.com.pl.
- Zasady postępowania w razie przerwy w ruchu, utraty połączenia, odwołania/opóźnienia pociągu regulują postanowienia § 18 Regulaminu przewozu z tym, że zwrotu należności za niewykorzystany bilet zakupiony za pośrednictwem systemu IKW dokonuje się – w drodze pisemnej reklamacji – wniesionej do Koleje Wielkopolskie Sp. z o.o. Wydział Handlu i Marketingu, e-mail: reklamacje@koleje-wielkopolskie.com.pl.
- Procedura wnoszenia reklamacji wskazana jest w § 23 Regulaminu przewozu.
- W pociągu podczas kontroli dokumentów przewozu podróżny zobowiązany jest wręczyć osobom dokonującym kontroli:
- 1) ważny dokument przewozu w postaci:
- a) wygenerowanego przez IKW pliku z biletem (format PDF) w postaci czytelnego wydruku (min. 300 dpi) na kartce formatu A4 w orientacji pionowej,
- b) wygenerowanego przez IKW pliku z biletem (format PDF) wyświetlonego na urządzeniu elektronicznym wyposażonym w ekran o przekątnej min. 7 cali (np. tablet, netbook, laptop, czytnik e-książek),
- c) wygenerowanej przez IKW strony z biletem (format HTML) wyświetlonej na urządzeniu elektronicznym wyposażonym w ekran o przekątnej min. 3 cali oraz dostęp do Internetu (np. smartfon, tablet, netbook),
- 2) dokument ze zdjęciem potwierdzający tożsamość właściciela biletu,
- 3) ważny dokument poświadczający uprawnienie, gdy korzysta z ulgowego przejazdu.
Osobę, która nie spełni powyższych warunków traktuje się jak podróżnego bez ważnego biletu na przejazd. Wyczerpanie baterii w urządzeniu lub brak zasięgu nie zwalnia pasażera z obowiązku okazania ważnego biletu na przejazd.
- W sprawach nieuregulowanych niniejszymi zasadami stosuje się odpowiednio przepisy Taryfy Przewozowej (KW-TP) i Regulaminu Kolejowych Przewozów Pasażerskich Samorządu Województwa Wielkopolskiego, dostępnych na stronie internetowej przewoźnika KW, http://www.koleje-wielkopolskie.com.pl/.
Regulaminu Kolejowych Przewozów Pasażerskich Samorządu Województwa Wielkopolskiego dostępny jest również na stronie internetowej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego, https://www.umww.pl/departamenty_departament-transportu.
§ 8. Prawa i obowiązki operatora
- Operator ma prawo odstąpić od sprzedaży biletów przy wykorzystaniu systemu IKW, gdy Użytkownik naruszy postanowienia niniejszego regulaminu.
- Operator zastrzega sobie prawo do zablokowania konta Użytkownika i/lub biletów, jeżeli zachodzi prawdopodobieństwo użycia przez jego właściciela karty płatniczej, do której użytkowania nie jest uprawniony.
- Operator zobowiązany jest do:
- 1) przesłania Użytkownikowi faktury VAT za zakupiony za pośrednictwem systemu IKW bilet;
- 2) rozpatrzenia wniosku złożonego przez Użytkownika.
- Operator przetwarza dane osobowe Użytkowników systemu IKW oraz osób, dla których zostały zakupione bilety na podstawie art. 23 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2014 r., poz. 1182 z późn. zm.), w celu realizacji internetowej sprzedaży biletów.
- Wszelkie reklamacje w zakresie nieprawidłowości działania systemu, błędnego lub braku wygenerowania biletu, braku łączności z systemem składane są bezpośrednio do Operatora poprzez zgłoszenie na stronie internetowej w zakładce „KONTAKT”(bok@biletywielkopolskie.pl).
§ 9. Ochrona danych osobowych
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych informujemy, iż:
- Administratorem danych osobowych podanych w związku z dobrowolnym zarejestrowaniem w IKW są Koleje Wielkopolskie sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu na ul. Składowej 5;
- W razie pytań związanych z przetwarzaniem danych osobowych można kontaktować się z powołanym przez administratora danych inspektorem ochrony danych, adres e-mail: iod@koleje-wielkopolskie.pl oraz korespondencyjnie na adres: Koleje Wielkopolskie sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu (61-897), ul. Składowa 5;
- Dane osobowe podróżnego przetwarzane będą do celów: usług świadczonych przez Koleje Wielkopolskie sp. z o.o. na podstawie zawartej umowy o świadczenie usług przewozowych w zakresie realizacji przewozów przez przewoźników określonych regulaminem przewozu oraz o świadczenie usług drogą elektroniczną w zakresie Indywidualnego Konta Użytkownika z regulaminem serwisu. Ponadto dane podróżnego będą przetwarzane dla celów księgowych, rozliczeniowych, reklamacji i przechowywania wskazanych dokumentów. Dodatkowo wizerunek podróżnego może być przetwarzany w związku z monitoringiem zainstalowanym w pociągach (wewnątrz i na zewnątrz) celem zapewnienia bezpieczeństwa podróżnym, pracownikom i innym osobom oraz mieniu podróżnych, pracowników i innych osób.
- Wysyłając dane podróżny przyjmuje do wiadomości, iż podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale konieczne do zawarcia umowy w zakresie:
- a) zakupu biletów – w zakresie imienia i nazwiska, adres e-mail, login. Niepodanie danych uniemożliwia zakup biletów za pośrednictwem serwisu;
- b) konieczności skorzystania z dodatkowych udogodnień w pociągach w czasie przejazdu – o stanie zdrowia. Niepodanie wskazanych danych uniemożliwi wykonanie Umowy zgodnie z oczekiwaniami, tj. z udogodnieniami;
- c) wizerunku – niemożliwe jest wykonanie usługi przewozu bez zastosowania monitoringu.
- d) Zgodnie z obowiązującym prawem dane podróżnego będą przekazywane podmiotom przetwarzającym je na zlecenie Koleje Wielkopolskie sp. z o.o., podmiotom świadczącym usługi hostingowe, usługi utrzymywania i prowadzenia serwisu internetowego, w którym kupowane są bilety, usługi serwisowe, podmiotom uprawnionym do uzyskania danych, tj. organom publicznym na podstawie przepisów prawa dla celów związanych z prowadzonymi postepowaniami (karnymi, cywilnymi, administracyjnymi), a także dla celów obrony własnych interesów, np. w celu dochodzenia roszczeń przez Koleje Wielkopolskie sp. z o.o., podmiotom świadczącym usługi pocztowe celem wysyłki korespondencji do podróżnego;
- Przetwarzanie danych osobowych podróżnego jest niezbędne (na podstawie art. 6 ust 1 pkt. a, b, c, f Rozporządzenia o ochronie danych osobowych) do wykonania umowy, wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na administratorze oraz na podstawie zgody, jeżeli zostanie udzielona, także dla celów obrony własnych interesów, np. w celu dochodzenia roszczeń przez Koleje Wielkopolskie sp. z o.o.
- Podróżny posiada prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia ich przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo zgłoszenia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Cofnięcie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem;
- Podróżny posiada prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna iż przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy Ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.;
§ 10. Postanowienia końcowe
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie Internetowego Systemu Sprzedaży IKW, zastosowanie mają przepisy Kodeksu cywilnego, ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. - Prawo przewozowe (Dz.U. z 2017 r., poz. 1983), Regulaminu Kolejowych Przewozów Pasażerskich Samorządu Województwa Wielkopolskiego oraz przepisy obowiązującego prawa polskiego.
- W przypadku zastrzeżeń do zakupionej przez Internet usługi pasażer może złożyć reklamację przy pomocy europejskiej platformy ODR pod adresem: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show.
Platforma ODR to nowe narzędzie stworzone przez Komisję Europejską, wspierające dotychczasowe systemy obsługi klienta i ułatwiające niezależne, bezstronne, przejrzyste, skuteczne, szybkie i sprawiedliwe pozasądowe rozstrzyganie przez Internet sporów międzykonsumentami i przedsiębiorcami.
- Wzór biletu zakupionego w systemie IKW stanowi załącznik nr 1 do niniejszego regulaminu.